Școala on-line, barieră în comunicare

0
62

Învățământul este unul din domeniile cele mai afectate de pandemie.

Suferind modificări majore în domeniul predării, au fost afectați atât profesorii cât și elevii maramureșeni. Profesorii tineri și cei de vârstă medie s-au adaptat repede mediului de predare on-line. Pentru cei vârstnici a fost dificil însă să predea din fața monitorului. De cealaltă parte, nu toți elevii au avut acces la cursuri, din cauza lipsei de mijloace necesare sau a conexiunii la internet. Dintre cei care au avut, totuși, posibilitatea să participe la cursuri, a fost o categorie care și-a dat interesul, ei au fost receptivi și s-a putut lucra. Alții, însă, nu și-au manifestat interesul, fiind distrași sau preocupați de joacă. Aceștia din urmă, în general, nu erau interesați de cursuri nici înainte de pandemie.

“Școala on-line a fost o barieră în comunicare. Profesorii nu pot obliga elevii să participe la cursuri. La rândul lor, elevii nu pot fi supravegheați și ajutați în măsura care trebuie. Cum să faci desen sau sculptură on-line?” se întreabă, retoric, un profesor băimărean de arte plastice.

“Nu am putut lucra cu elevii în activități de grupe ca să pot evalua nivelul fiecăruia. Am lucrat la comun, ceea ce a afectat eficiența predării. On-line nu se poate urmări progresul elevului și acesta nu poate ajunge la performanță. Profesorul nu poate să-și atingă scopul predării. Predarea on-line face imposibilă pregătirea pentru concursuri și olimpiade” susține  Camelia Morar, profesor de limba română din Baia Mare.

Conform dascălilor maramureșeni, comunicarea nu reprezintă doar răspunsul la întrebări, ci și expresia fizică în interacțiunea dintre profesor și elev. Școala on-line împiedică eficiența comunicării precum și evaluarea corectă a elevului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here