MODERNISM - Noul pod peste Tisa de la Sighet tot mai aproape de realizare

Guvernul a aprobat recent indicatorii tehnico-economici privind realizarea podului peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației. Ministerul Transporturilor a anunțat că suprafața de teren necesară de expropriat pentru realizarea noului pod este de aproximativ 7,75 ha, proprietatea asupra imobilelor aparținand domeniului public, proprietății private și zonei frontierei de stat.

MODERNISM - Noul pod peste Tisa de la Sighet tot mai aproape de realizare

Conform proiectului, vorbim despre realizarea unui pod nou peste Tisa (până pe teritoriul Ucrainei), poduri de descărcare, drum de legătură care se desprinde din DN 18, platforme aferente amenajării punctului de frontieră, clădirea și dotarea funcțională a punctului vamal.

Drumul are lungimea totală de 1,2 km, se desprinde din DN 18, fiind prevăzută amenajarea intersecției de tip giratoriu. Drumul va avea două benzi pe sens, prevăzute cu parapete de beton median pentru separararea sensurilor, trotuare, rigole carosabile și parapete marginal.

“Sunt prevăzute poduri paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulație, alcătuite din tablier mixt oțel-beton, grinda continuă cu înălțime variabilă. Schema statică este de tip grindă continuă cu trei deschideri de 70,00 m + 100,00 m + 70,00 m și lungimea totală de 261,20 m.

Infrastructura podului va fi alcătuită din două culee și două pile, fundate indirect pe piloți for ați de diametru mare Ø 1,500 m, cu lungimea de 10 m. Piloții sunt solidarizați la partea superioară cu radiere din beton armat. Aparatele de reazem utilizate vor fi cu izolatori antiseismici. Podul va fi echipat cu sistem de colectare și evacuare a apelor pluviale prevăzut cu cabluri încălzitoare, sistem de iluminat pe pod și în casetă, sisteme de semnalizare și informare pentru participanții la trafic și sisteme de monitorizare a comportării în timp a structurii. Se propune execuția etapizată a podului, respectiv în prima etapă se va executa un singur pod cu lățimea totală de 13,00 m, ce se va utiliza pentru ambele sensuri de circulație (o bandă pentru fiecare sens de circulație). Pentru asigurarea circulației pietonale în condiții de siguranță podul executat în prima etapă va avea trotuare pietonale pe ambele părți, urmând ca după executarea celui de-al doilea pod, trotuarul dinspre acesta să fie închis circulației pietonale și să rămână ca trotuar de inspecție și serviciu pentru personalul de întreținere”, se arată în proiect.

Cel de-al doilea pod ar urma să aibă o lățime totală de 11,25 m. Proiectul prevede și amenajarea unui punct de trecere vamal care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se desfășoară pe o lungime de circa 540 m și va fi prevăzut cu zonă de parcare și cântar pentru autovehiculele de transport marfă, parcări pentru autoturisme, clădire administrativă.

Accesul în/din țară se va face pe câte cinci benzi pentru fiecare sens de circulație, o bandă pentru autobuz/autocar/microbuz cu lățimea de cinci metri fiecare, două benzi pentru autoturisme cu lățimea de 3,50 m fiecare și două benzi pentru tiruri cu lățimea de cinci metri fiecare.

După trecerea prin punctul de control, conform proiectului a a fost prevăzut un spațiu închis, destinat verificării amănunțite a autoturismelor, cu trei locuri de parcare, un spațiu destinat verificării amănunțite a tirurilor cu patru locuri de parcare și spațiu pentru scanarea tirurilor (Roboscan).

H.D.