Mediere între oamenii de afaceri, în pandemie

0
41

Medierea nu a avut de suferit nici în starea de urgență nici în starea de alertă, deoarece mediatorii au apelat la mijloacele online pentru a-și desfășura activitatea. Mediatorii maramureșeni au fost prezenți chiar și în incinta centrelor de detenție, cu respectarea normelor de prevenție în combaterea răspândirii coronavirusului. „Pandemia a adus schimbări în organizarea întâlnirilor dintre părți, dar am apelat la mijloacele de comunicare online sau telefonic. Am participat la conferințe online. Există și foarte multe beneficii în comunicarea online. Oamenii se mișcă mai repede, au o mai bună disponibilitate să participle la întâlniri. Discuțiile se desfășoară mai repede deoarece părțile se angajează mai mult pe negocieri decât pe angrenarea în conflicte. Într-adevăr, lipsește interacțiunea fizică umană. Faptul că medierea on-line s-a dezvoltat foarte bine, e un avantaj tocmai pentru faptul că interdicția deplasărilor poate reveni oricând”, susține Celina Roxana Niculescu.
În afară de conflicte familiale, mediatorii băimăreni au fost solicitați și pentru deficiențe de comunicare între oamenii de afaceri. Conflictele se datorează și faptului că, din moment ce nu au putut ieși din casă, oamenii au scos la iveală stări și comportamente interioare ce au degenerate uneori. Lipsa acoperirii unor nevoi de bază ale persoanei, criza alimentară de la începutul stării de urgență, precum și diferența de opinii au dus adesea la conflicte. Medierea are ca scop soluționarea acestori conflicte, fiind o oportunitate ca părțile implicate să plece mulțumite, iar problema să fie soluționată.
„În afară de situațiile conflictuale familiale, am avut șI conflicte de natură comercială și penală, unde a fost nevoie chiar să ne deplasăm la penitenciar”, spune Aurelian Cătălin Negrean, reprezentant al mediatorilor pe raza Curții de Apel Cluj.

Cea mai gravă problemă – frica
O altă cauză subliniată, specifică pandemiei, a fost aceea a fricii contactării coronavirusului. Au fost situații când clienții mediatorilor au avut nevoie de asistență psihiatrică, prezentând tulburări de comportament. Acestea au fost cauzate de frica faptului că soții sau soțiile ar putea fi purtători de Covid-19. De asemenea s-au prezentat clienți cu frică de moarte.
„Nevoia socială și nevoia de a fi ascultați au adus oamenii în situația de a se confrunta cu propriile lor temeri. Izolarea și distanțarea socială au dus la conflicte în numeroase familii. Am avut ocazia să asist și psihiatric pe unii clienți. Depresie psihotică, hipocondrie și psihoze debutante din cauza fricii de moarte sunt probleme pe care a trebuit să le abordăm. Delirul de infestare a fost foarte comun. Spălarea excesivă a mâinilor, atenția peste măsură de mare la simptome cum ar fi mici dureri de gât, mici tuse, uitând faptul că pacienții erau fumători, i-a făcut pe unii clienți să fie speriați de convingerea infectării cu Covid-19”, menționează Roxana Niculescu.
Toate acestea au adus persoanele în fața mediatorilor. Aceștia au avut mai degrabă nevoie de răbdare și înțelegere a clienților.
Lucrul online pe perioada pandemiei a dus la diminuarea conflictelor mai mult decât înainte. Mediatorii maramureșeni au menționat că au reușit să medieze cu succes toate conflictele în care au fost solicitați. Ca număr de cazuri, birourile de mediere din Baia Mare au înregistrat mai multe solicitări decât în aceeași perioadă a anilor trecuți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here