ÎN PRIMĂRII - Și în localitățile fără Fisc PFA-urile beneficiază de asistență

Anual, în localitățile care n-au nicio unitate a Fiscului, la primării se acordă asistență persoanelor fizice autorizate (PFA) - și nu numai - care trebuie să depună declarația unică.

ÎN PRIMĂRII -  Și în localitățile fără Fisc PFA-urile beneficiază de asistență

În mod normal, acest lucru se face între 15 ianuarie și 15 martie, însă Ministerul Finanțelor ne-a spus că, în contextul mutării termenului declarației unice pe 25 mai, și asistența în primării se face până la acea dată, precizează cei de la avocatnet.ro.

Concret, dacă au probleme sau neclarități referitoare la declarația unică, PFA-urile pot cere ajutor de la autoritățile din primăriile localităților fără unitate fiscală proprie. Așa prevede Ordinul Ministerului Finanțelor 1.938/2018.

„La nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale (...) organul fiscal central şi organul fiscal local organizează întâlniri cu contribuabilii vizaţi pentru diseminarea prevederilor legale, a procedurilor de completare şi depunere a declaraţiei, precum şi instruire practică”, prevede actul normativ, acestea desfășurându-se între jumătatea lunii ianuarie și jumătatea lunii martie. Totuși, chiar dacă ordinul de ministru n-a fost ajustat pentru a prelungi perioada respectivă, autoritățile au decis oricum să facă acest lucru. Prin urmare, asistența este asigurată până pe 25 mai 2021.

Având în vedere contextul epidemiologic actual, cei din minister ne-au spus că, pe cât posibil, asistența fiscală va fi asigurată în sistem de videoconferință: „Toate acțiunile privind campania de depunere a formularului 212 «Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice» vor fi întreprinse cu respectarea prevederilor legale privind siguranța publică și combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, motiv pentru care asistența se va realiza pe cât posibil prin mijloace electronice de tipul videoconferință, cel puțin o zi pe săptămână”.

(redactia)