FRUCTE – De ce e mai bine să consumăm fructele întregi, și nu sucul

Sucurile de fructe sunt delicioase și preferate de multă lume, însă specialiștii spun că e mai bine să consumăm fructele întregi. Iată și de ce.

FRUCTE – De ce e mai bine să consumăm fructele întregi, și nu sucul
Fructele sunt mai bune decât sucurile

Dacă mâncați fructe de pădure la micul dejun, gustați o banană și aruncați măr sau pere în cuburi în salata de la cină, puteți satisface cu ușurință cantitatea recomandată de fructe pentru adulți, care este de 1,5 până la 2 căni pe zi. Dar astfel de obiceiuri sunt neobișnuite: mai puțin de unul din 10 americani consumă chiar și cantitatea minimă recomandată de fructe, potrivit unui sondaj federal național.

Cele mai recente date din CDC arată că aproximativ 35% dintre adulți au de obicei mai puțin de o porție de fructe pe zi - și această cifră include 100% suc de fructe, care nu este la fel de sănătos ca și consumul de fructe întregi. 

Sucul de fructe conține foarte puține fibre, un nutrient cunoscut pentru a ajuta la scăderea riscului cardiovascular. Mai mult, o porție de suc de fructe are un conținut mult mai mare în zahăr și calorii decât fructele întregi. De exemplu, o cană de suc de portocale are 21 de grame de zahăr și 113 calorii, în timp ce o portocală medie are doar 12 grame de zahăr și 65 de calorii, potrivit health.harhard.edu.