Cum va afecta decizia Facebook politicienii aflați în campanie electorală?

0
114

Facebook pune beţe-n roate politicienilor. Măsura prin care vei putea ascunde conţinutul politic cu un singur click va fi implementată, pentru moment, doar în SUA, dar va fi extinsă cu timpul în mai multe state.

Partidele politice de la noi spun că în campaniile online de promovare  alocă  aproximativ 20% din bugetul de campanie.

Specialiştii în social media ne spun că dacă măsura va fi implementată şi la noi, nu îi va afecta atât de mult. Românul e inventiv, aşa că  politicul  apelează  la campanii agresive pe Facebook prin pagini şi conturi fantomă, care pot propaga mesajele mult mai uşor.

Totuşi, să nu uităm, că primul mandat câştigat de preşedintele Klaus Iohannis s-a datorat şi unei campanii online de amploare. Deci este deja dovedit că Facebook-ul poate fi o unealtă foarte bună de a atrage votanţi.

”În general, candidaţii noştri sunt tineri, sunt familiarizaţi cu instrumentele Facebook şi îşi fac organic reclamă pe Facebook, deci nu au cheltuit bani. Credem că nu ne va afecta foarte tare această modificare.”, a declarat Liviu Iolu, alianţa USR-PLUS.

”Poate fi o problemă, pentru că mult din comunicarea politică din acest moment se desfăşoară în mediul online şi cu preponderenţă pe Facebook, dar în acelaşi timp este natural ca cei care intră în contact cu mesajele de pe Facebook şi din alte platforme online. Singura soluţie va fi aceea de a veni cu mesaje creative, de a veni cu mesaje interesante, astfel încât oamenii să vrea să le citească.”, a declarat Lucian Romaşcanu, purtător de cuvânt al PSD.

”Mesajele false, înşelătoare, promisiunile neacoperite vor continua să curgă în spaţiul digital fără a fi publicitate neapărat. Publicitatea va fi cea oficială, cea asumată, cea cu mesaje pozitive, europene, roz bonbon, iar adevărata campanie cu finanţarea mai serioasă şi cu metodele neortodoxe se va derula mai departe de ochii opiniei publice. Noile metode de creat site-uri fantomă, de creat pagini de Facebook fantomă, fără un ownership asumat, care derulează mesaje publicitare sau chiar diverse alte metode.”, a declarat Dragoş Stanca, expert în media digitală.

Așadar, mai durează până găsim ac de cojocul reclamelor insistente cu mesaj politic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here