ANALIZĂ - Mașinile pe benzină și diesel pierd teren în fața celor electrice

O analiză a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din Romania ne arată că avem o scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme (-39,6%), respectiv autoturismele electrice au o creștere de 39,7%. În scădere ușoară avem vehiculele comerciale ușoare (-14,1%), respectiv un plus de 6,2% pentru cele grele+bus.

ANALIZĂ - Mașinile pe benzină și diesel pierd teren în fața celor electrice

În primele două luni din acest am avut scăderi semnificative la înmatriculările auto. Potrivit APIA, în Romania top-ul pe mărci la autoturisme+autovehicule comerciale după două luni din 2021 este condus de Dacia (2443 unități), urmată de Ford (1832 de unități) și Toyota (1418 unități). Urmează Hyundai, Volkswagen, Skoda, Mercedes Benz, Renault, BMW și Suzuki.

“Autoturismele au înregistrat în luna februarie 2021 un volum de 6815 unități, cu 21,6% mai mic decat în luna similară din 2020. Pe ansamblul celor două luni din acest an se înregistrează o scădere generală de 39,6% comparativ cu perioada similară din 2020. După primele două luni din 2021, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creștere fiind A și F, cel Sport avand același volum ca cel din 2020, iar celelalte fiind în scădere. În ceea ce privește cota de piață, segementul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 42,6%, urmat de C și B, cu 17,2%”, arată analiza APIA.

Dacă ne referim la tipul de combustibil folosit, după primele două luni din acest an ponderea mașinilor pe benzină a înregistrat o scădere importantă. Și motoarele diesel înregistrează o scădere mică, ce-i drept, deținand însă o cotă de doar 26,1% din total.

Autoturismele electrice și hybrid sunt în continuare la mare căutare, avand o cotă de piață de 13,1%, de 2,3 ori mai mare decat cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut. În ceea ce privește proprietarul, cele mai multe achiziții de autoturisme în lunile ianuarie și febbruarie 2021, au fost făcute de persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%.

H.D.